11 augusti 2013

Lister

Det visade sig även vara svårt att hitta lister som matchade den ljusa eken som jag valt att bygga inredningen i. Detta resulterade till sist i att jag valde att köpa kantlister i teak. Detta köpte jag relativt billigt på Biltema. Jag köpte u-list att ha runt sängarna, v-list att ha vid hörnet i köket och platt-list att dölja fula skarvar med.


Eftersom vinklarna på skivorna som delar av förpiken med resterande av båten inte innehåller några standard vinkar (om jag skulle bygga om båten idag, skulle jag snedda och få dessa skivor att innehålla så få vinklar som möjligt, för att få ett så snyggt resultat som möjligt när listerna kommer på plats) så fick jag såga ut små delar av listerna och malla med. Varje vinkel fick sina egna mallar som antecknades noggrant. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar