8 juli 2012

Montering

Man skulle ju kunna tänka sig att det ”bara” skulle vara att sätt in de utsågade och inoljade delarna i båten. Men så enkelt visade det sig inte vara… Det har faktiskt visat sig att det inte som har passat första gången.
Jag började med att stöta på problem, då det var över ett år sedan som jag monterade isär alla delar i båten. Så trots noggrann märkning av alla delar så var det svårt att veta exakt hur allt hade suttit. Jag upptäckte dessutom att det saknades delar som det inte fanns mallar till, och därför inte fanns utsågat för. Så ett tips skulle till en början vara att man försöker hinna med att både montera ner den gamla inredningen och sätta in den nya inredningen samma sommar.

Under monteringen satta vi enbart fast alla delar i så få skruvar som möjligt, så att det skulle vara lätt att ta bort och justera delarna. Allt krånglade som tidigare nämnt, och varje del släpades ett oräkneligt antal gånger upp och ner från båten. Efter många svordomar satt tillslut förpik och de båda pikarna på sidorna på plats, fortfarande med begränsat antal skruvar.  

Då jag fortfarande inte bestämt hur jag skulle göra med köket, så monterades bara sidorna, utan att göra några hål för vare sig vattenpumpar, luckor eller lådor.







Den "gamla" durken tyckte jag gick att återanvända, då det så småningom skall på en matta. Så jag slipade ned den och lade på lite teakolja.


Någonstans här började jag fundera på om jag eventuellt ville bygga in en garderob också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar